Zakup używanego BMW to zazwyczaj dobry pomysł, jednak trzeba to zrobić w sposób przemyślany. Przyjrzyjmy się sześcioletnim modelom BMW X3, które nie bez powodu są dosyć popularne.
Niemiecka marka BMW jest rozpoznawalna na całym świecie. Ma ona w swojej ofercie wiele modeli samochodów — od aut osobowych, przez SUV-y, aż po te sportowe. Wszystkie mają wiele zalet — odporność na zużycie, wysokie osiągi, elegancki design, etc. Z tego są znane. Wiele osób przy zakupie samochodu bierze pod uwagę także jego cenę. Ta w przypadku kreacji niemieckiego producenta jest dosyć wysoka. Dlatego też czasem warto nieco poczekać, aż jego cena trochę spadnie. W tym momencie kwota, jaką przyjdzie nam zapłacić za używane BMW X3, plasuje się między 60 000 a 80 000 złotych. Od razu powinno zwrócić to uwagę łowców okazji — mamy w końcu do czynienia z nowoczesnym i doskonale wyposażonym SUV-em.
Największą wadą kupowania samochodów (i nie tylko) używanych, jest fakt, że były już przez pewien czas wykorzystywane przez inną osobę. Kupując model „spod igły” mamy gwarancję, że będzie on działać jak należy. Sprzęt z drugiej ręki nie daje nam takiej pewności. Nie mamy szans wiedzieć, co dokładnie robił z nim poprzedni właściciel. Duże znaczenie ma tu także przebieg. Nasz model może także mieć ukryte (także dla osoby sprzedającej) usterki, o których dowiemy się prędzej czy później — i to zapewne w mało przyjemny sposób. Rozwiązanie to kusi jednak znacznie niższą ceną. Ogółem, gdy mowa o używanych BMW, powinniśmy przede wszystkim ustalić, czego dokładnie oczekujemy od samochodu oraz ile jesteśmy gotowi za niego zapłacić. Każdy wybór ma i wady i zalety. To my musimy dojść do wniosku, które przeważają w naszym przypadku. A zatem odpowiedzmy sobie na kilka kluczowych pytań.
BMW X3 charakteryzuje się sporą odpornością na zużycie, więc o ile nie trafimy na maszynę rzeczywiście zadręczoną przez jej poprzedniego właściciela, nie powinniśmy się spodziewać konieczności wykonywania drastycznych napraw. Rozwiązania zastosowane w X3 były używane w jego poprzednikach i zdecydowanie się przyjęły. W przypadku sześcioletnich modeli mamy do czynienia z silnikami Diesla i benzynowymi w technologii xDrive (20i, 28i, 30i, 18d, 20d, 30d, 35d).
To innowacje rozwijane już od lat dziewięćdziesiątych, które (w innych wariantach) wspierają silniki SUV-ów i terenówek BMW. Silniki te zasadniczo cieszą się pozytywnymi opiniami mechaników — xDrive nie są bez wad, ale poważne usterki zdarzają się rzadko. Porządnie lakierowane i uodpornione na korozję podwozie to kolejna mocna strona tego rozwiązania. Przekłada się ono na wytrzymałość samochodu i oddala perspektywę potencjalnych napraw. Najczęściej psujące się elementy samochodu (np. oświetlenie) są stosunkowo tanie i łatwe do wymiany, szczególnie jak na BMW. Reasumując — 6-letnie BMW X3 nie powinno dostarczyć nam poważnych dodatkowych kosztów, jako że korzysta z bardzo innowacyjnych układów.
Sześcioletnie modele BMW X3 mają dosyć interesujące wyposażenie. To stosunkowo „świeże” pojazdy — a segment SUV stał się ostatnio domem dla najbardziej komfortowych technologii. Co więc znajdziemy w BMW X3? Przede wszystkim mowa tu o bardzo dużym bagażniku. To aż 550 litrów przestrzeni. Regularny kształt pozwala na wykorzystanie jej w 100%. Jeśli szukamy SUV-a, który posłuży nam do transportowania rozmaitych towarów, to X3 jest jednym z lepszych wyborów poniżej 100 000 złotych, o ile nie najlepszym. Znakomicie jest również, jeśli chodzi o przestrzeń w środku. Z tyłu znajdziemy sporo miejsca na nogi, natomiast samo nadwozie zostało zaprojektowane tak, by dawać poczucie przestrzeni i swobody.
Samo jego wyposażenie jest natomiast standardowe — mamy tu ABS, poduszki powietrzne w liczbie sześciu, układ kontroli stabilności, dywaniki welurowe, elektryczne szyby, immobilizer, zestaw głośnomówiący, klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy z funkcjami takimi jak iPod, tempomat, czujnik parkowania, regulowane elektrycznie lusterka i wiele innych dodatków. Ponadto we wnętrzu BMW X3 znajdziemy bardzo dużo znakomicie zaplanowanych schowków, które kapitalnie sprawdzają się przy rodzinnych wypadach w długie trasy. BMW X3 wykorzystuje ogumienie 225/60 R17, które całkiem dobrze radzi sobie w przypadku jazdy terenowej i miejskiej.
Jaki z tego płynie wniosek? Zasadniczo zakup używanego BMW X3 jest właściwym wyborem. Wszystko zależy od ceny i stopnia zużycia danego egzemplarza. Należy upewnić się, że kupujemy samochód, który był używany zgodnie z przeznaczeniem i ma jak najmniej usterek, które będziemy musieli wliczyć w końcową cenę tego zakupu. Jeśli chodzi o przebieg — nie zawsze jest on najważniejszym kryterium, którym powinniśmy kierować się przy zakupie. Lepiej zorientować się, jak dany SUV był wykorzystywany. Inaczej podchodźmy np. do modelu, który dowoził żywność do agroturystyki, a inaczej do długodystansowej osobówki rodzinnej. Jeśli poszukujemy SUV-a w niskiej cenie, który znakomicie się sprawdzi w przypadku podróży z dziećmi — bez dwóch zdań warto wybrać właśnie X3.
(fot. pixabay.com)