Dzięki współpracy Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i Krajowym Ośrodkiem Zmian Klimatu powstała kampania elektromobilni.pl, której celem jest wzrost świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie.
Serwis elektromobilni.pl służy jako centralna baza wiedzy na temat zagadnienia elektromobilności oraz oferuje nowoczesne i interaktywne kalkulatory i porównywarki, uławiające zakup i użytkowanie samochodów elektrycznych, w tym m.in. mapę stacji ładowania, katalog EV, porównywarkę taryfową i całkowitych kosztów eksploatacji, kalkulatory kosztów podróży, ładowania czy emisji CO2.
Co więcej, jednym z partnerów strategicznych kampanii zostało PKO Leasing. Jak przekazał Maciej Matelski, dyrektor Biura Sprzedaży Samodzielnej i Współpracy z Dostawcami w PKO Leasing – Na pewno elementem koniecznym do rozwoju elektromobilności są rządowe programy wsparcia. Z pierwszą tego typu inicjatywą mieliśmy do czynienia w lipcu tego roku. NFOŚiGW objął subwencją pojazdy elektryczne w trzech dedykowanych programach. To dobry kierunek, jednak trzeba dopracować jego mechanizm. Możliwość finansowania pojazdów leasingiem została uwzględniona w dwóch z trzech dostępnych programów. Jednak dotyczyła ona tylko samochodów dostawczych i takich, które służą do przewozu osób.
(Photo by Ernest Ojeh on Unsplash)